הכרויות חינם אתרי הכרויות הכרויות סקס הכרויות בפייסבוק אירועים לפנויים פנויות הכרויות 50+ לצאת לדייט
שכחתי סיסמא | זכור אותי
אני: רוצה להכיר:
בגיל: איזור:

אמא חורגת - למה הוציאו לה שם רע?

דף הבית > רשימת מאמרים > אמא חורגת - למה הוציאו לה שם רע?

מאת: מיכל איסט אלון - ייעוץ זוגי בפרק ב׳ ולמשפחות משולבות

בן הזוג מצפה שהיא תהיה מעורבת בחינוך והיא צריכה לג'נגל בין הטיפול בילדים הביולוגיים לטיפול בילדים החורגים. אז למה "הילדים שלו" עדיין לא מחזירים לה אהבה ואיך זה שיצא להן באגדות שם כל כך רע? כל האמת על מיתוס אמא חורגת.
 
 
לפני הכל זהו פוסט רוחני, כי עוד לפני שתגיעו לסופו של הטור, כדאי שתזכרו כבר בהתחלה, ששנאה כעס קנאה ועצבים מזמנים לנו שליליות לחיים. לא רק לזוגיות, אבל אם רגשות אלו מופנים כלפי הילדים של בן או בת הזוג זה יזמן בהכרח שליליות לזוגיות. זהו חוק רוחני של הטבע ולכן לא כדאי להתכחש לו. במשפחות מורכבות, בני הזוג מתמודדים עם אתגרים רבים שהילדים הלא ביולוגיים מזמנים להם, אולם הקושי להכיל את האתגרים הללו, לא קשור לעובדה שאין קשר של דם בן ההורה הלא ביולוגי לילד, אלא הקושי נובע הרבה פעמים מכך שההורה המגדל (החורג) מרגיש שהוא נמצא בתחושה תמידית של חוסר שליטה על הנעשה בחייו.. הורים ״חורגים״ מרגישים לא פעם שהם נותנים המון ומקבלים מעט. כל הזהות שלהם נבנית ללא איזון בתוך התא המשפחתי. בעוד שהורה ביולוגי או אפילו מאמץ, הוא מקבל זכויות מעצם היותו ההורה "המוסמך". ההורה המגדל לעומת זאת, הוא חסר זכויות לחלוטין- עפ״י הגדרה ובוודאי מבחינת החוק, אבל הרבה פעמים, הוא כזה גם בבית אל מול בן הזוג ומול הילד שלו.

למה הוא לא מחזיר לי אהבה?  - נקודת המוצא של ההורים האלה, היא של נתינה ללא הכרה בנתינה שלהם. במילים אחרות: אף אחד לא מבטיח להורה חורג שאם הוא יאהב את הילד זה יחזור אליו חזרה. לפעמים זה אפילו הפוך, מפני שהילד, שנמצא בין שני הורים ביולוגיים גרושים, לא יודע מה לעשות עם הדמות הנוספת בחייו ואת תסכולו זה, הוא מוציא לא אחת דווקא על ההורה המגדל שמנסה מאוד להתחבר אליו. בקשרי נשים עם אבות גרושים, תחושות הכעס והתסכול אצל האם המגדלת, גדולים יותר מאשר אצל גברים שנמצאים ביחסים עם נשים גרושות. זה כך משתי סיבות מרכזיות: הסיבה הראשונה היא תנאי המשמורת והזמנים, והסיבה השנייה היא שאבות נותנים יותר מקום לאישה החדשה להיות מעורבת בגידול וחינוך הילדים. ואם זה לא מספיק, אז מיתוס האם החורגת המרשעת עושה עוול נוראי לאמהות השותפות בגידול ובעזרה של ילדי בני זוגן שכן כמעט כולן מגיעות לקשרים הללו עם הרבה מוטיבציה ונכונות לבנות קשרים מצוינים ומעצימים עם הילדים. הבעיות שעולות ומייצרות את התחושות הקשות, מגיעות בהמשך, כאשר הנשים האלו מרגישות עייפות, מרוקנות ובעיקר מתוסכלות מתחושת כישלון בבניית קשר מיטיב עם הילדים. זה המקום להעיר, שלבני הזוג- האבות הביולוגיים יש הרבה מקום לעזור להן להתמודד עם הבעיות הללו, אולם בכל מקרה עליהן להבין את הצד הרוחני של פעילותן.

הגברים מאפשרים, הנשים מתאמצות - לרוב, בגלל חוק חזקת הגיל הרך (אבל לא רק בגללו) הופכת האם להיות משמורנית עיקרית. הילדים רואים את האב פעמיים בשבוע וכל סופ"ש שני אבל לפעמים בכלל לא רואים אותו או שרואים אותו בהסדרים ללא שינה וכל מיני סידורים כאלו ואחרים. מכך יוצא שהאב הגרוש רואה פחות את ילדיו. עובדה זו משמרת את הנורמה לפיה אבות קשורים פחות לילדיהם ומאפשרת פרצה בזוגיות בפרק ב׳ של האבות, שבה הילדים מפרק א׳ עלולים להידחק הצידה והילדים מפרק ב׳ יתפסו יותר מקום. כשמדובר ברווקות עם גרושים הפוטנציאל לכך הוא אף גדול יותר.בנוסף לכל זה, מחקרים מוכיחים שאבות נותנים יותר מקום לאישה בפרק ב׳ להתערב בחינוך הילדים. לעומת זאת כשהאישה הגרושה נמצאת ביחסים עם גבר, היא פחות מאפשרת לגברים להתערב עם חינוך ילדיה הביולוגיים. יש לכך יתרון וחסרון: היתרון הוא שבגלל שגברים מאפשרים לנשים יותר מקום בחינוך ובעזרה עם הילדים נפתח פתח גדול יותר לחיבור והתקשרות בין בת הזוג לילדים. החיסרון הוא שלעיתים בנות הזוג מתאמצות מאוד אל מול הילדים הללו ולא תמיד זה חוזר אליהן בחזרה. הסיבה היא שהילדים של בן הזוג נמצאים בבלאגן רגשי גדול בבית האב. הם מצד אחד זקוקים לנתינה של בת הזוג, אבל גם רוצים את נוכחותו של האב שלא תמיד נמצא שם (רגשית או פיסית או שניהם). תוסיפו לכך את סיטואציית הגירושין והמעבר בין שני הבתים והקנאה באחים המשותפים שנמצאים תמיד בבית האב, ותבינו כמה כל זה יוצא על ׳האם החורגת׳. מצד שני, בסיטואציה ההפוכה, אם האישה אכן לא מאפשרת לאב החורג יותר מקום, עלול להישאר ריחוק.
 
 
מיכל איסט אלון - יועצת ומנחה של תהליכי שינוי,
תואר שני בלימודי משפחה ומתמחה בייעוץ למשפחות חדשות ופרק ב'
 
לפרטים נוספים ולייעוץ אישי :  מיכל איסט אלון   054-4295500

נשמח אם תפרגנו ותציינו כי הגעתם דרך פופנאי - אתר הכרויות חינם

 
 
15/09/2023

צוות האתר מאחל לכולם, שנה טובה ומאושרת, שנה של בריאות, אושר ובעיקר הרבה אהבה



15/09/2023

בואו למצוא אהבה ולהנות בסוף שבוע בים המלח לפנויים ופנויות  - לפרטים נוספים ליחצו כאן



14/09/2022

בשבת הקרובה טיול פנויים פנויות אל עמק המעיינות. לפרטים נוספים - ליחצו כאן



08/02/2022

הכרויות לפרק ב' - קבוצת פייסבוק תוססת ופעילה לגרושים וגרושות שמחפשים הכרות לפרק ב - להצטרפות ליחצו כאן



15/08/2021
ליחצו כאן והצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק שלנו "הכרויות לקשר רציני" - החצי השני שלך מחכה לך כאן...
 

 


 



22/04/2021
בשבת הקרובה, טיול פנויים פנויות אל הנופים הקסומים של נחל קטלב ואבו גוש. לפרטים והרשמה ליחצו כאן
 
 


 


חדשות האתר
א ב ג ד ה ו ש
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
לוח אירועים
  מה עוד?
הכרויות לקשר רציני
הכרויות סקס
הכרויות לגילאי 50 פלוס
Знакомства на русском
כפיות - אתר הכרויות
בליינד דייט - אתר הכרויות
שליש גן עדן - הכרויות לדתיים
موقع تعارف عربي
אתר ההכרויות lovely
המלץ על האתר |

  הכרויות | זבנג הכרויות | דייטלנד |   הכרויות לדתיים   |    הכרויות לגילאי 50+    |  ספיד דייטאימון אישי למציאת זוגיות  | בלוג  | אודות |                 צור קשר

כל הזכויות שמורות לפו"פנאי - אתר הכרויות ופנאי לאנשים איכותיים site by: visual - pure interactive | Developed by: WiseGroup Media LTD