הכרויות חינם אתרי הכרויות הכרויות סקס הכרויות בפייסבוק אירועים לפנויים פנויות הכרויות 50+ לצאת לדייט
שכחתי סיסמא | זכור אותי
אני: רוצה להכיר:
בגיל: איזור:

טיול פנויים פנויות מאורגן למקדוניה (טיולי עופרים)

?מתי
סוכות 11-17/10/2019
איפה?
מקדוניה
עלות:
830 יורו
למי?
פנויים ופנויות
טיול מאורגן למקדוניה, המדינה היוגוסלבית לשעבר שפתחה את שעריה לתיירות. נבקר בשמורות טבע יפהפיות, אגמים כחולים וזכים, מפלים שוצפים, כפרים מסורתיים בהם הזמן עצר מלכת והתושבים מסבירי פנים, וגולת הכותרת- העיר העתיקה אוכריד על שפת האגם בשם דומה.
טיול פנויים פנויות
 
נודה אם תציינו שהגעתם דרך פופנאי - אתר הכרויות חינם
לקבלת פרטים נוספים והרשמה: עופרים טיולים לפנויים פנויות 03-9648006 052-2945446
אשמח אם תחזרו אלי עם פרטים נוספים לגבי הטיול המאורגן למקדוניה לפנויים ופנויות:

אשמח לקבל עדכונים בדואר האלקטרוני על אירועים נוספים לפנויים ופנויות
יום 1 | תל אביב – סלוניקי – מקדוניה
ניפגש בנמל התעופה בן גוריון לטיסה לסלוניקי. לאחר הנחיתה נצא לסיור בחבל מקדוניה שבצפון יוון שם מסתתרת העיירה המקסימה אדסה (Edessa), שכולה טבע ירוק ושפע של מים, שזורמים במפלי ענק מרהיבים. אדסה בנויה על צוק גבוה, מעל עמק ירוק ופורה הנמתח עד סלוניקי, והיא שופעת מים ומפלים, פארקים ועצי דולב ענקיים. שני מפלים עוזבים את העיר, וצונחים מגובה של כשישים מטר, אל עמק חלומי וירוק. לאחר מכן נמשיך אל הגבול בין יוון למקדוניה ולאחר סידורים פורמליים וקבלת אשרות כניסה, נמשיך לסיור בביטולה (Bitola), העיר השניה בגודלה במקדוניה, שהייתה מרכז יהודי חשוב במשך דורות ומרכזה של קהילה בלקנית מפוארת וייחודית. נסייר ברובע הטורקי של העיר שם נראה את מגדל השעון הידוע של העיר ואת מסגד יאזק ומסגד יאני אשר נשתמרו מן מהתקופה העותומאנית. נותיר זמן חופשי במדרחוב התוסס של העיר בה מגוון בתי קפה ומסעדות. בתום הסיור נמשיך למלוננו שעל שפת אגם אוכריד.
 
יום 2 | סיינט נחום ושמורת הטבע גליצ'יצה
לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור בשמורת הטבע "גליצ'יצ'ה" (Galičica). נעבור בין כפרים קטנים ומטעי תפוחים רבים ונגיע לכפר פודמוצ'ני שם נבקר במוזיאון הפולקלור. מוזיאון של איש אחד האוסף לאורך השנים מגוון רב של תלבושות וחפצי אומנות מהתרבות המקדונית העשירה. לאחר מכן, נגיע לאגם פרספה (Prespe), שחלקו נמצא ביוון, ונעפיל ברכב להר גליצ'יצה לתצפית מרהיבה על אגם אוכריד. מהתצפית נוכל לראות את הכפרים הציוריים שמסביב לאגם ולצפות על אלבניה השכנה הנמצאת מעבר לאגם. נמשיך לכנסיית סיינט נחום הנטועה על שפת האגם. נבקר במנזר שבמקום ונשמע את סיפורו המעניין של הקדוש נחום שהקים אותו. במנזר שוכנת כנסייה עתיקה בעלת ציורי קיר יפים ובשטח המנזר מסתובבים באופן חופשי טווסים רבים שנחשבים לחיה קדושה. נצא לשייט קצר, בין פלגי מים וצמחיה עבותה, אל אזור 80 המעיינות שמזינים את מימי אגם אוכריד הצלול, באופן קבוע. בתום הסיור נחזור לבית המלון.
יום 3 | סיור כפרים, אוכריד
יום ביקור בכפרים האותנטיים של מקדוניה. נתחיל בסיור בכפר רצ'יצה (Recice) אליו נגיע לאחר נסיעה קצרה דרך הנופים הירוקים ופלגי המים המלווים את הדרכים במקדוניה. בכפר נבקר במכבסה העתיקה- מתקן יחודי הקיים מאות שנים ומשמש את תושבי המקום אף בימים אלו. בחלקו השני של היום נמשיך לכיוון אוכריד (Ohrid) העיר השוכנת על חופו של אגם בשם זה. פירוש השם אוכריד הוא "על הסלע". העיר עצמה בנויה על גבעה גבוהה מעל האגם. נעלה לתצפית מרהיבה מהמצודה המשקיפה על האגם היפהפה וההרים שמעטרים אותו מסביב. בדרך למצודה נראה את האמפיתאטרון העתיק שמשמש כיום לפסטיבל אוכריד הנערך בחודשי הקיץ. מהמצודה נרד דרך יער האורנים לאונברסיטה הראשונה של אוכריד ולכנסיית סיינט קלמנט היפה ששוחזרה בשיטה ייחודית אותה פיתח יגאל ידין. את הסיור נסיים בטיילת של אוכריד שבה מגוון רב של בתי קפה ומסעדות שם נותיר זמן חופשי לשוטטות בין בתי הקפה והחנויות המעוצבות.
יום 4 | סובב אגם- רדוזדה, קאלישטה ואלבניה
לאחר ארוחת הבוקר נצא לביקור בכפר רדוזדה (Radožda), שם נעלה לביקור בכנסייה החצובה בסלע אשר בקירותיה ציורי קיר עתיקים ומרשימים וכמובן שלא נוותר על תצפית עוצרת נשימה. נמשיך ונבקר במנזר קאלישטה (Kalishte)היושב על אחת הנקודות היפות ביותר באגם אוכריד. נפגוש את הנזירים אשר מכינים במקום קונפיטורות ומטעמים משלל פירות העונה. משם נחצה את הגבול לעבר אלבניה השכנה. נחזה בנופיה הייחודיים של המדינה שהייתה סגורה למבקרים במשך השנים. נסייר בכפר הדייגים היפה לין (Lyn) השוכן לגדות האגם. משם נמשיך בנסיעתנו סביב האגם ונקנח את היום בסיור נעים באתר מעיינות ששימש בעבר כמשכנו של השליט.
יום 5 | ווצ'אני ושמורת מאברובו
את היום נקדיש לטבע המרשים של מקדוניה. לאחר ארוחת הבוקר במלון ניסע לכיוון הכפר ווצ'אני (Vevcani), כפר ציורי שכבישיו מסותתי האבן ובתיו העתיקים מעניקים לו נופך קסום ומראה ייחודי. נסייר בין הרחובות היפים ונראה את תחנת הקמח העתיקה אשר פועלת בכוח המים הנובעים משמורת הטבע הנמצאת בפאתי הכפר. תחנת הקמח העתיקה עדיין בשימוש ע"י תושבי המקום. נמשיך לשמורת ווצ'אני ונטייל בין אפיקי הנחל הרבים עד שנגיע למקור הנביעה הנמצא במערה קטנה. ניפרד מווצ'אני וניסע לשמורת מברובו (Mavrovo). בדרכנו צפונה ניסע לאורך נהר דרים (Drim) שופע המים והעמקים הציוריים. נעבור באגם דבאר (Debar) ונעצור לתצפית על הנוף המרשים. נמשיך למנזר "יוחנן המטביל" שבה נמצאת איקונה של יוחנן בעל היד השלישית, זוהי איקונה יחידה מסוגה בעולם והמצאותה במנזר יוחנן העלתה את חשיבותו של המנזר בעולם הנוצרי. במנזר נראה גם את קיר תחריטי העץ בו מופעים סיפורים מהתנ"ך ומהברית החדשה. נסיים בשמורת מאברובו שהיא רכס הרים שפסגתו הגבוהה מגיעה לגובה של 2700 מטר. רכס ההרים מכוסה ביער עבות עם קרוב לאלף זנים שונים של עצים כגון: עצי דובדבן, תפוח אפרסקים, עצי נוי ועוד. נבקר באגם המלאכותי "מאברובסקו" הנמצא בגובה של 1200 מטר ומשמש כמקור האנרגיה העיקרי של האזור.
יום 6 | סקופיה וקניון מטקה
לאחר ארוחת הבוקר ניסע צפונה לסקופיה (Skopje), בירת מקדוניה והמרכז התרבותי, הפוליטי והכלכלי שלה. העיר ממוקמת בחלקו העליון של עמק וארדאר (Vardar), שוכנת על הנתיב הבלקני, שמחבר את אתונה עם מרכז אירופה. בשנת 1963 נחרבה העיר ברעש אדמה למעט הרובע הטורקי של העיר וגשר האבן הידוע. נראה את גשר האבן ואת הכיכר המרכזית ממנו יוצא המדרחוב הראשי של העיר. נמשיך לסיור ברובע הטורקי ונראה את החאן היפה של העיר שנשתמר בצורה מופלאה ונמשיך בסיור בין בסמטאות הצרות של הרובע ונראה את הבזאר הצבעוני. לאחר מכן נמשיך לביקור באחד מאתרי הטבע היותר יפים במקדוניה, קניון מטקה (Matka), צוקי אבן גיר היוצרים קניון מרשים ביופיו. בתקופה הקומוניסטית בנו הרוסים סכרים רבים במקדוניה עבור תחנות הכוח ההידראוליות. אחד הסכרים נבנה בקניון מטקה והציף את הקניון ויצר אגם קסום. נצא לשייט באגם שבחלק מקטעיו הרוחב בין צוקי הגיר הוא פחות מ- 50 מטר.
יום 7 | אוכריד - סלוניקי – ת"א
לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לכיוון צפון יוון ולעיר סלוניקי, בהתאם לשעת הטיסה ובמידה והזמן יאפשר נערוך סיור בעיר ולאחר מכן העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה לת"א.
הערות חשובות:
המסלול מתאר את אתרי הביקור אך לא בהכרח את כיוון הנסיעה או סדר הימים. ייתכנו שינויים בסדרי הביקורים והלינות.
הטיול פתוח לפנויים ופנויות בכל הגילאים
בהתאם לכמות הנרשמים הטיול ייפתח לקהל הרחב(לאו דווקא פנויים ופנויות)
מספר המקומות על הטיסה מוגבל לכן כדאי להקדים ולהירשם!
15/09/2023

צוות האתר מאחל לכולם, שנה טובה ומאושרת, שנה של בריאות, אושר ובעיקר הרבה אהבה



15/09/2023

בואו למצוא אהבה ולהנות בסוף שבוע בים המלח לפנויים ופנויות  - לפרטים נוספים ליחצו כאן



14/09/2022

בשבת הקרובה טיול פנויים פנויות אל עמק המעיינות. לפרטים נוספים - ליחצו כאן



08/02/2022

הכרויות לפרק ב' - קבוצת פייסבוק תוססת ופעילה לגרושים וגרושות שמחפשים הכרות לפרק ב - להצטרפות ליחצו כאן



15/08/2021
ליחצו כאן והצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק שלנו "הכרויות לקשר רציני" - החצי השני שלך מחכה לך כאן...
 

 


 



22/04/2021
בשבת הקרובה, טיול פנויים פנויות אל הנופים הקסומים של נחל קטלב ואבו גוש. לפרטים והרשמה ליחצו כאן
 
 


 


חדשות האתר
א ב ג ד ה ו ש
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
לוח אירועים
  מה עוד?
הכרויות לקשר רציני
הכרויות סקס
הכרויות לגילאי 50 פלוס
Знакомства на русском
כפיות - אתר הכרויות
בליינד דייט - אתר הכרויות
שליש גן עדן - הכרויות לדתיים
موقع تعارف عربي
אתר ההכרויות lovely
המלץ על האתר |

  הכרויות | זבנג הכרויות | דייטלנד |   הכרויות לדתיים   |    הכרויות לגילאי 50+    |  ספיד דייטאימון אישי למציאת זוגיות  | בלוג  | אודות |                 צור קשר

כל הזכויות שמורות לפו"פנאי - אתר הכרויות ופנאי לאנשים איכותיים site by: visual - pure interactive | Developed by: WiseGroup Media LTD